Tuesday, September 18, 2012

Merajuk!

Kereta broke down hari ni sebab habis bateri. Pakai bateri free maintenance memang kena redha jelah kalau tiba-tiba enjin tak boleh hidup. Abah ada meeting pulak sampai malam. Husband pun ada kursus berapa hari kat Bangi so tak tidur rumah. Huh! Nak ikot Bangi dengan Seri Kembangan sekangkang ayam je. Tapi dah aku yang insist tak bagi dia balik konon tak nak menyusahkan so terima jelah nasib diri. Huhuhu..

Nasib ofis dekat je dari rumah. So boleh lah gagahkan diri berjalan slow-slow. Tapi takot jugak nak lintas jalan sebab kereta semua laju-laju macam tak de brek je. Plus, indon je yang jalan kaki -_-.. Takotnye kalau kene ragut. Sepanjang jalan baca ayat kursi tak berhenti. Huhu..

Sampai rumah temengah-mengah. Maklumlah, jalan laju (tak jalan slow okeh) takot kene ragut whatsoever. Mak buyong nak masuk 7 bulan pulak tu. Memang nasib lah.. Takpe, exercise sikit-sikit harap-harap mudah bersalin nanti. Amin.. Lalu pulak depan nurseri. Eh, saje nak bagi aku survey ke ape ni. Siap boleh sembang-sembang dengan owner nye. Peramah dan baik untuk 1st impression. Okeylah, kalau nak drop baby sini lepas die lahir nanti. 

Bukak kunci rumah terus rasa kepala berpinar macam nak pitam. Lepastu macam nak nanges sebab fikir kesiannya aku ni mengandung tak de sape tolong. Sedehnyeeee!!!! Husband dah dekat pon takde jugak!!! Ah mainan syaitonnnn... Saje je kan nak buat aku marah husband. Padahal aku yang tak bagi dia balik. 

Abah balik ofis terus ajak aku keluar amek kereta. Pakai jumper lah kan.. Baru enjin boleh hidup. So, drop kereta kat rumah lepastu pegi makan. Lapa nye.. maklumlah mood nak masak pon tak de sebab hmmmm... Ke aku je macam ni? Pape jelah..

Then husband berapa kali call and mesej tanya pasal kereta. Bukan tanya pasal aku ke ape -_-. Ah mainan syaiton lagi!! Jawab jelah okey kan. Semua dah setel. Esok baru abah tolong tukarkan bateri. Otw balik rumah, husband mesej lagi cakap tengah kareoke kat hotel sebab free. WTF??? Arghh!! Tetibe rase sakit hati malas nak jawab. Ke aku je macam ni???? Andaila ni sebab hormon, so aku tak leh nak buat ape la. Tapi masa dan saat ni memang nak nanges dulu sebelum tido. Ok bye!

No comments:

Post a Comment