Tuesday, April 7, 2015

36 weeks and counting



Already 36th weeks..!! How time flies.. Sekarang dah kira macam menunggu hari lah kan sebab dah full term. Alhamdulillah...

Bila ingat balik nervousnya lahai.. Last checkup which is a few days ago, doc had confirmed baby dah engage sikit. Meaning big chances for normal delivery as well kali ni. Usually anak kedua lambat sikit engage, sometimes masa ibu ada contraction baru engage. Aku tanya does this means that I will be in labour earlier than expected? Ans : not necessary. Baby weight dh 2.6kg sekarang. Tumbesaran ok, ngam2 je dengan due date. Good boy you are.

What happen to me? Normal ke eh gatal-gatal je badan ni walaupun takde nyamuk gigit pon. Aku garu sedap gila sampai melecet tempat yang digaru tu. Kaki dah berparut bagai sebab gatal. Waduh2.. Ada yang cakap normal lah kalau macam tu. Pembawakan budak ni lain-lain.

Tapi seriously pregnant kali ni agak payah sikit. Maybe sebab peningkatan umur atau aku culas pantang masa anak first dulu hehe.. Tak tahan tengok adik aku makan mekdi dengan coke masa tu. Mai seteguk.. fuh.. nah sekarang rasain loo.. Bukan niat nak merungut ya.. cuma aku bagi tau memang ada beza lah badan dah pernah beranak dengan baru first time beranak. Even bos aku and orang sekeliling notice baby bump agak besar kali ni. Huhu.. Yelah dah loose kot. Haha..

Tak tahu lah kalau ada nombor 3 pulak tah2 badan dah macam rumah berjalan. Sometimes tengah malam sangat sakit kalau aku banyak berjalan siang. Selalunya weekend lah jadi camtu sebab siang g jalan mall lah ape lah.. Weekdays cuma g opis, balik opis so badan tak letih sangat. Otak je letih. sobs.

Sampai saat ni tak finalise lagi nama baby. Dulu masa bujang kemain angan-angan list nama anak dah siap berjela dah bebetol nak beranak tak tau pulak nak letak apa. Malas lah nama fancy2 sangat last2 panggil boy or girl or baby je.. Hadoih.. Nak cari nama yang tak manja2 sangat sebab boy biar dia bertokoh sikit lah.

Tak tahu bila aku akan menulis lagi. So dah ngantok bye for now :)

No comments:

Post a Comment