Friday, August 30, 2013

Count your blessings

Hi,

Amni had been admitted for a day and a half due to high fever. I must admit the service was fast and that's it. I paid rm1.50 for the same service at the government hospital and rm1,556.60 at KPJ literally laa (coz I'm not the one who paid, the insurance company, of course).

Bersyukur lah di Malaysia ni ada option untuk dapatkan rawatan perubatan. Kalau tak mampu masih boleh dapatkan rawatan yang jauh lebih baik di hospital kerajaan. Bagi yang ada insurans dan yang mampu, boleh memilih untuk ke hospital swasta supaya boleh beri ruang kepada yang kurang mampu untuk dapatkan rawatan lebih segera.

Berbanding di Amerika Syarikat, kalau takde insurans cover, takde at least 100usd dalam bank memang tak boleh dapatkan rawatan. Hari ni aku bersyukur sebab dilahirkan oleh ibu bapa aku, jadi ahli keluarga aku, jadi rakyat Malaysia, berpeluang jadi ibu, kahwin dengan lelaki baik dan terlalu banyak anugerah yang perlu aku syukuri. ALHAMDULILLAH TERIMA KASIH ALLAH kerana aku bukan dilahirkan oleh rakyat di negara bergolak dan terutama sekali bukan dilahirkan dalam keadaan kafir.

Be grateful, count your blessings! Selamat hari merdeka, Malaysia Berdaulat Tanah Tumpahnya Darahku. Ok bye kena pergi kerja. Ya Allah bersyukur masih ada kerja ;)



No comments:

Post a Comment