Sunday, March 28, 2021

Sundae

Been so long since my last entry. Last week I ada cakap nak buat few things but I hanya mampu merancang.. Allah yang menentukan. I had my menses so I tak dapat buat la puasa straight seminggu 😑 I dapat few days jela but its ok. Effort is what matters kan.

16 days till Ramadhan. I dah dapat satu shake recipe using c&c which memang sedap. I think for Ramadhan, I akan all out jelah diet kan. Ada around sebulan setengah lagi so.. sempat sangat nak shed few more kgs. Since I first started my weight loss journey on early Feb'21, I have shed a total of almost 10kgs of weight. Insyaallah if I keep going doing things that I have learned from the support group, I'll be alright.

Last week jugak, my husband passed his assessment.. which die takut sangat tu. Because his superior and few of his colleague pun ada yang have to repeat the assessment again. But he did it the first time. I genuinely happy for him. 


His birthday is coming.. I had few activities planned already. So I hope all went as plan lah. I still follow diet, I would not say it is diet lah.. not strict coz u still have to stuff yourself with food. Cuma I dah belajar makan dengan portion yang betul, makan benda yang betul.. without having to suffer from starvation.


Chicken marinate w yogurt, pepper, salt.. with veges dipped with greek yogurt

Bekal I the other day.. masa dekat office. Yep, I actually dah mula rasa selesa makan macam ni. 

Weekend jugak I met my fren from uni.. we brought the kids to KL Bird Park. They had fun! Not our first time pun datang sini but this time I baru perasan ada hornbill. Amazed jap tengok. Super duper cantik.






Later on, we went off to kedai bunga favourite i. Sampai my daughter cakap mama kalau masuk kedai bunga mesti lama sebab tak tau nak pilih yang mana. Semua cantik2. 






Choice for the week

I ni normally bila masuk kedai akan terus nampak benda yang I nak. Means I dah grab this orange roses. Lepastu melilau lagi cari mana tahu nak tukar... then orange tadi letak balik. Somehow, after a while I mesti akan ambil balik orange tu semula sebab selalunya I akan patah balik dekat first choice I. I tak puas hati if tak pergi cari bunga lain tu yang jadi lama tu. Sedangkan if terus ambil je n bayar bunga first choice I tu, dah setel lama dah. Masalah orang perempuan kan.

That sum up last week punya cerita. Oh ya.. Neelofa dah kahwin semalam! I'm so so happy for her. Semoga perkahwinannya diberkati dan dilimpahkan rahmat oleh Allah swt. 

Husband I nak balik Khamis ni. So today jela last chance I nak kemas rumah before dia balik. Weekdays I kerja, memang tak lah nak kemas rumah teruk2. Till then, bye.


No comments:

Post a Comment