Thursday, August 7, 2014

Kurang tiga tahun

Tak terlambat lagi rasanya nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin kepada kamu yang tak sengaja ter come across (whats the word?sorry) blog ngeng ini tanpa sengaja melalui Google or whatsoever la.. Kosong2 kita ya..

It's already been August 2014 but still.... Banyak lagi agenda yang belum dicapai. Aku andaikan tahun ni sebagai tahun mengubah diri dan sikap supaya menjadi wanita yang lebih matang. 2014 tak ada satu pun resolusi yang aku list down
...

Masa spring cleaning terjumpa diary aku yang aku hadiahkan kat boyfriend merangkap husband aku sekarang. Yikes! Baca balik apa yang aku tulis, I can conclude that I was so naive back then. Mimpi yang indah2 saja. Hahaha...



We were only 20 years old hehe... Buku penuh angan2. Nak ada anak 3 org lepastu cross sorang sebab rasa banyak. Tak sangka aku pernah macam ni. Seriously nak buang tapi husband tak bagi. Modal gelakkan aku la tu..

My ideal family back then is duduk dirumah yang ada halaman luas, ada 2 kereta one for him, one for moiii, weekends visit parents, and petang weekend minum tea together. Fairytale sangattt...

So now, after 7 years... We were totally different person, however the love is still strong as ever. Ya allah i love him. Tapi resolution aku untuk 2015 takkanla kebudakan macam 7 tahun lepas kan.. Harus realistik sikitlah.

Mission jangka pendek aku which is less than 3 years, but the efforts ke arah itu must be done now now now!

Before i reach the age of 30 by 2017, what i want is to be a better person in every ways, complete my professional cert that will commenced starting next year, try to conceive for second baby, and be healthy.

My long terms goal would be...
Performing hajj with my husband and my daughter before i reach 38, start my own firm before i reach 35, have savings of 12x times household monthly income, keeping our marriage solid and strong ever after.

Hopefully when I reach 35 I won't laugh at myself like what I did now to me the in my 20s. Erghh...!!!
(satu kerja nak bawak diary ni everywhere sbb taknak orang baca!)

No comments:

Post a Comment