Friday, August 29, 2014

The Sims 4



The Sims 4 nak keluar dah yey! Aku ingat lagi masa kekecik dulu ada game build city camtu tak ingat nama best jugak main. Kena pandai nak letak industrial area kat mana, residential area, shopping area, facilities macam bus stop, polis, bomba, zoo, playground etc. untuk bandar yang kita bina tu. Every month kena decide nak suruh resident bayar tax berapa peratus. Kalau tinggi sangat nanti diorang lari pergi bandar lain end up buat riot lah apa lah... Best game tu. Kalau aku rasa nak demolish bandar bagi resident aku sakit hati aku buat jer fire ke, flood ke.. hurricane ke.. padan muka kau! hahahaha...

Makin lama ada lagi game best. The Sims 2. Siap boleh mandikan baby dalam sinki, kena kerja kuat cari duit, kalau ada expansion pack ada jer yang boleh bela pets, bestlah.. nak tukar baju kena beli dulu. Tak silap dalam 200 sehelai.. Tak ada automatik change baju mcm The Sims 3. Yang tak bestnya nak pergi rumah lain or tempat lain kena loading dulu. Lama ok! Pasal the sims 2 ni lah aku sanggup g lowyat upgrade RAM aku. RAM for Random Access Memory ok. Tapi aku suka Sims 2 sebab boleh buka perniagaan jual barang-barang, hantar anak pergi college.. pergi uni kalau rajin CGPA bagus haha..

Then keluar The Sims 3. Adik aku siap beli original version lagi. Benda best pasal The Sims 3 boleh pergi merayap sesuka hati satu town tak payah loading2. Boleh visit neighbour, belajar upgrade skills, emotions lebih realistik. Contohnya macam kalau lelaki tu kaki perempuan, satu neighbourhood akan tahu so dia susah la nak cari jodoh melainkan kalau redeem points kegembiraan hidup dia untuk jadi clean slate balik.

So sekarang nak keluar The Sims 4. Tak sabar nak tahu pembaharuan apa pulak kali ni. Tapi hopefully tak payahla sampai aku kena upgrade RAM lagi. Oh my... apa pun sanggup! Dah keluar demo build your sims. Memang realistik gila kalau buat muka boleh jadi macam Angelina Jolie ok. Nak buat muka kau pun boleh. sapa yang pandai grafik mesti jadi. Aku?? hmm.. yang hidung kecil, mata bulat, mulut nipis, putih, rambut panjang tu cantik la bagi aku hahahahaha...

Siapa yang gila The Sims mesti paham apa aku merepek ni. Ok lah bye

1 comment:

  1. Akak ada lagi tak cd sim tu.. Ai nk beli tapi susah la nk keluar.. Huhu

    ReplyDelete